16 października 2017 13:28

Telewizja Republika postanowiła zmienić identyfikacje wizualną Stacji.

 

W poniedziałek szefowie Stacji podczas Konferencji prasowej zaprezentowali nowe logo i elementy oprawy. Projekt nowego logotypu przygotował specjalnie dla Stacji Robert Manowski, wybitny grafik,  projektant, twórca identyfikacji wizualnych opraw telewizyjnych wielu znanych stacji takich jak m.in. Canal+, TVP, MTV czy Wizji TV.

 - Czerwień i biel z nowego logo „R”, przypominające elementy flagi polskiej, są ostre, agresywne i dynamiczne. Forma flagi jest też wizualnym echem dawnego logotypu, co dla przyzwyczajonych już odbiorców będzie bardzo ważne. Postanowiłem zachować symbol barw i element patriotyczny jako wzmocnienie dla znaku Republiki - podkreśla Robert Manowski. - Ukośna czerwona forma jest też elementem składowym pozostałym po mojej kreatywnej próbie połączenia R z V - znakiem Viktorii i TV -znakiem telewizji. Jednak w wyniku syntezy powstał jeden spójny kształt będący elementem litery głównej. Litera R jest wzmocniona przez biało - czerwoną skośną formę będącą mocną podporą i czytelnym wizualnym wyróżnikiem logotypu - dodaje.

Nową oprawę Stacji, spójną z projektem przygotowanym przez Roberta Manowskiego przygotował pracujący w Telewizji Republika grafik Miron Chomacki.

Z połączenia doświadczenia Roberta Manowskiego i młodego talentu Mirona Chomackiego powstała jakość, na której nam zależało, łącząca to, do czego przyzwyczaili się nasi widzowie ze współczesnymi trendami projektowania.


Prezentacja "Jesienna Ofensywa Telewizji Republika" do pobrania w formacie PDF